Naslovna stranica Pet, 28.7.2017.
 
Misna čitanja
Katolički kalendar
Recept tjedna
Korisni linkovi
Program uživo
Arhiv emisija
 
Raspored programa:
 
Ponedjeljak
Utorak
Srijeda
Četvrtak
Petak
Subota
Nedjelja
 
Detaljan pregled članka
 
Kontakt:
Hrvatski Katolički Radio
Voćarska c. 106,
10000 Zagreb
tel:  (+385) 01 460 99 99
pgm: (+385) 01 460 99 88
fax: (+385) 01 460 99 77
web: www.hkr.hr
e-mail: hkr@hkr.hr
Vjerski program:
vjerski@hkr.hr
Informativni program:
info@hkr.hr
Kulturni program:
kultura@hkr.hr
Glazbena redakcija:
glazbena@hkr.hr
Dječji program:
djeca@hkr.hr
Sustav "Prijatelji":
prijatelji@hkr.hr
Voditelji:
voditelji@hkr.hr
Tehnika:
tehnika@hkr.hr
 
Za emisije koje ste propustili poslušati, a nisu dostupne na stranici arhiva emisija, upit pošaljite na e-mail: nazahtjev@hkr.hr
 
Vijesti općenito: Domaće Arhiva članaka
 
Cestarina poskupljuje 5 posto
[ 16.3.2017. ]

Pojašnjavajući takvu odluku, resorni ministar Oleg Butković podsjetio je da hrvatski cestovni sektor karakterizira visoka zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih obveza. Vlada je na sjednici u četvrtak donijela odluku o prihvaćanju Poslovnog i financijskog restrukturiranja cestovnog sektora, a kao uvod u reformu cestovnog sustava predviđeno je povećanje cijena cestarina na autocestama kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC) za 5 posto. Pojašnjavajući takvu odluku, resorni ministar Oleg Butković podsjetio je da hrvatski cestovni sektor karakterizira visoka zaduženost i nemogućnost otplate kreditnih obveza. 'Ukupna zaduženost sektora iznosi 5,2 milijarde eura ili približno 39 milijardi kuna, od čega samo ove godine na naplatu dolazi 1,14 milijardi eura ili 7,8 milijardi kuna. Ukupni dug ovog sektora čini nešto više od 13,5 posto ukupnog javnog duga države. Uz postojeće prihode, koji su u 2016. prema 2015. rasli za 7 posto, nije moguće isplaćivati kreditne obveze idućih 5 godina“, kazao je Butković, ističući da se restrukturiranjem 13,5 posto ukupnog duga države stvaraju i uvjeti ukupne fiskalne konsolidacije i makroekonomske stabilnosti države. Pojasnio je kako se tom modelu restrukturiranja pristupilo kako bi se izbjeglo koncesioniranje ili privatizaciju autocesta, kao i nekontrolirano povećanje cijena cestarina od strane privatnih koncesionara. Reformu će, podsjetio je, podržati i Svjetska banka izdavanjem jamstva koje će Hrvatska koristiti prilikom refinanciranja ili reprogramiranja duga cestovnog sektora. Butković je kazao da je reforma podijeljena u tri područja. Prvo je upravljanje sektorom, drugo je planiranje, financiranje i provedba investicija, a treće je upravljanja i poslovanje poduzeća. 'Osnovni cilj reforme je dugoročna stabilnost cestovnog sektora, što će se postići ograničavanjem budućih zaduživanja, optimizacijom poslovanja cestovnih tvrtki te povećanjem prihoda, sigurnosti prometa i ekoloških standarda cestovnog sektora te standardizacijom planiranju investicija te održavanja na svim razinama cestovnog sektora, od autocesta, državnih, županijskih i ostalih cesta“, istaknuo je. Reforma će se najvećim dijelom provesti u 2017. i 2018. godine, a cjelokupna bi reforma trebala biti dovršena 2020. godine, implementacijom novog, unaprijeđenog sustava naplate cestarina. No, najavio je Butković, 'restrukturiranju ovog sektora prethodi usklađenje cijena cestarina od 1. travnja ove godine HAC-a za 5 posto s cijenama cestarine ARZ-a, čime će cestarina nacionalnih koncesionara i dalje biti manja približno 15 posto niža od cestarina privatnih koncesionira'. Reforma predviđa i spajanje HAC-a, HAC-ONC-a i 'Autoceste Rijeka-Zagerb (ARZ), ali i sezonsko povećanje cijena cestarina. Tim pristupom nije potrebno provoditi privatizaciju sektora, a dugoročno se rješava problem cestovnog sektora, rekao je Butković, dodajući da je plan odobrila i europska uprava za zaštitu tržišnog natjecanja. 'Neprovođenjem ovog programa sektor se izlaže opasnosti potpunog gubitka likvidnosti i nemogućnosti otplata kreditnih obveza, što bi polučilo značajne negativne ekonomske učinek u državi', zaključio je Butković. Ministar financija Zdravko Marić je, pak, kazao kako je prosječna ročnost duga tog sektora 3,5 godine, odnosno da gotovo tri četvrtine ukupnog duga dospijeva ove i u iduće tri godine.
Uz to, plan je unaprijediti i samu financijsku strukturu duga u smislu snižavanja troška, jer manji dio duga čine obveze prema multilateranim fianncijskim institucijama, a većina su komercijalni bankarski dug. 'U tom imamo veliku podršku Svjetske banke i EBRD-a i računamo da ćemo u drugoj polovini godine biti sposobni za tu transakciju', zaključio je Marić. (H)

 
[ 28.7.2017. ] Butković osudio prosvjed taksista
[ 28.7.2017. ] Taksisti opet prosvjeduju protiv Ubera
[ 28.7.2017. ] Na Hvaru izgorjelo 12 hektara borove šume
[ 28.7.2017. ] Hrvatska bolja od Srbije, za zlato protiv Mađarske
[ 27.7.2017. ] Utvrđen identiet ostavljene djevovjčice
[ 27.7.2017. ] Povećane kvote za zapošljavanje stranih radnika
[ 27.7.2017. ] Veća izdvajanja za mirovine i demografiju
[ 27.7.2017. ] Plenković: Presuda se pogrešno tumači
[ 26.7.2017. ] 26. obljetnica stradanja u Strugi Banskoj
[ 26.7.2017. ] Počinje isplata dugova malim dobavljačima
[ 26.7.2017. ] Počelo liječenje oboljele djece
[ 25.7.2017. ] Dalić: DORH treba istražiti poslovanje Agrokora
[ 25.7.2017. ] Komemoracija za preminulog Šarinića
[ 25.7.2017. ] Novi požar kod Splita
[ 25.7.2017. ] Ugašen požar u Rupotini
[ 24.7.2017. ] Veliki požar na Dinari
[ 24.7.2017. ] Krstičević ostaje ministar
[ 24.7.2017. ] Forenzičari pregledavaju snimke nadzornih kamera
[ 24.7.2017. ] Tolušić: Bit će sanirano 100% štete
[ 23.7.2017. ] Promet prema moru pojačan
 
 
Nazarije i Celzo
Ikonografija sv. Nazarija prikazuje uvijek kao starijega, a sv. Celza kao mladića.
Detaljan pregled članka
 
Pogled
Autor: vlč. Andrija Vrane
Detaljan pregled članka

Na web stranicama HKR-a najčeše
čitam vijesti
preslušavam program iz Arhiva
pretražujem raspored programa
slušam program "uživo"
čitam najave emisija
tražim kontakt informacije
Pregled statistike ankete